måndag 14 november 2011

Stadsmissionen Västerås..

Gud ske pris!!!!
Stadsmissionens pg
Där har vi varit och lämnat grejer..så himla skönt att bli av med en massa..sen när man vet att de kommer till användning känns det ännu bättre samt att ev pengar går direkt till verksamheten så känns det meningsfullt!
Ett lass till Västerås Stadsmission och ett lass till återbruket..förstår du hur skönt det är. Dessutom var det det andra lasset till återbruket så det känns riktigt rensat.

Har inte så mycket annat att berätta om den här måndagen men den har gått fort. 2,5 timmes promenad på förmiddagen var riktigt skönt.

Ja..jo sen har jag gått på reklamen Ler Jag har uppfattningen om mig själv att jag INTE påverkas av reklam..jag tror verkligen inte att jag köper en viss produkt för jag matas av reklam i media. Älsklingen brukar notera reklaminslag på TV och fråga vad jag tycker om det som visas och oftast har jag inte en aning vad han snackar om. Tror att mitt ointresse för TV-reklamen gör att jag “stänger av” när reklamen visas. Sen..visst..vissa reklamslingor biter sig in och fast som Berdbandsbolaget..3..ja, ketchupreklamen såklart.

Tydligen har reklamen för..

 
också satt sig fast i hjärnan. Köpte en DYR flaska rengöringsmedel till badrummet för jag tänkte att jag skulle testa i bubbelbadkaret som är tillverkat av glasfiber..svårt att rengöra som tusan..med mycket skepsis sprutade jag på den effektiva rengöringsformulan Ler och lät verka i de 5 minuterna som instruerades på flaskan. På TV-reklamen har de ju sen tagit duschen och sköljt av kaklet och allt blev skinande rent och fint..

Tänk att precis så var det!! Den dyra rengöringsformulan var värd var enda krona och det var längesen det var så lätt att städa badrummet och jättebadkaret!

11 kommentarer:

  1. Å..Nu vill jag veta, vart ligger stadsmissionen och går kläderna till dom behövande uteliggarna eller säljs dom på "typ" myrorna ?

    Jag vill skänka, men jag vill som sagt att det verkligen ska gå gratis till dom behövande, jag vill inte vara med och gynna nån svinäcklig myrdirektör ;-)

    SvaraRadera
  2. Stadsmissionen har 2 butiker i Västerås(där lämnar man in det man vill ge bort) Butiken nere på stan har inriktning vintage och retro.

    Hällabutiken ligger mitt emot Plantagen ( om du kommer från Irsta..åker vänster i MAX-rondellen såå ligger det på vänstersida..man kör in på gården, på baksidan för att lämna)

    De säljer grejer i Second handbutiken men sen får de som behöver ta del av kläder..husgeråd mm. Pengarna går oavkortat tillbaka till verksamheten..dvs det som säljs i butik.

    Det jag fått fram när jag läst om Stadsmissionen så verkar de vara de enda där pengar och grejer går direkt till de som behöver..inga feta direktörer:)

    Klicka på bilden ovan så kommer du till! webbsidan

    SvaraRadera
  3. Kan man vara säker på att det inte är nån stackars fasare som står och sorterar också. Jag fullkomligt hatar att gynna dessa ställen ;-)

    Tror du förstår ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår helt! men säker kan man ju inte vara. Jag tänker att jag har gjort en research på vad de står för..vilken verksamhet som bedrivs och jag har inte läst ngnstans ngt negativt.

    MEN man kan ju aldrig veta.

    Jag vet däremot dom som fått kläder av Stadsmissionen..vinterkläder..tacksamma typer!

    Vet att en del daglig verksamhet tar emot kläder och låter "brukarna" kolla igenomoch ta vad de vill h

    SvaraRadera
  5. ""tar emot kläder och låter "brukarna" kolla igenomoch ta vad de vill ha""

    Exakt det jag är ute efter ;-)

    Typ så som Nicole gör, klaragården, nåt sånt ställe vill jag lämna till :-)

    SvaraRadera
  6. Du har en vän i din vänlista på FB som jobbar på ett sånt ställe (privat) där kläder tacksamt tas emot..;)

    Det finns ju flera såna verksamheter inom Västerås stad..du borde kunna ringa växeln och fråga.

    Citykyrkan, Frälsningsarmen och IOGT-NTOs kamratstöd (http://www.iogt.se/Foreningssajter/Kamratstodet-i-Vasteras/Kontakt/) är ju några organisationer som hjälper människor direkt..utan mellanhänder!

    SvaraRadera
  7. Gud vad bra Ni är!

    Jag kommer aldrig glömma... Ryser när jag skriver om det...

    Kom till Situation Sthlm med jackor och där var en man som direkt frågade om han fick titta igenom och han hittade sig en täckväst och han tackade, tog i hand och tackade igen, jag skämdes nästan för att jag hade det bättre än han... :(

    KRAM till ER båda! ♥

    SvaraRadera
  8. Jaa..det känns bra! Vi hade mest saker vi rensat ut men jag tror de kommer till användning.

    Kläder blir nästa omgång.

    Situation..tidningen säljs här i Västerås. Älsklingen köper varje nummer och lämnar lite "dricks" till den man han alltid köper av. Mannen har kommit på fötter och är så himla trevlig. Vi träffade honom sist vi var nere på stan och han blev så glad i Lillgreken och vise versa.

    Mannen har fått lägenhet och är jättelycklig för det. Det är så fint att se att det ordnar upp sig för en del ♥

    SvaraRadera
  9. Jag blir varm i hela kroppen av att läsa det! :)

    SvaraRadera
  10. Va säger du, jag har aldrig nån gång på mina 10 år i Västerås mött på nån som säljer den här i Västerås ?

    SvaraRadera
  11. Jo då..nere i centrum. Det brukar stå en vid stora entren till Igor..en brukar stå i början av tvärgatan man går till Sigma (vet fan inte vad gatan heter)från Vasagatan. Den mycket trevlige mannen står snett emot Arbetsförmedlingen..typ korsningen Stora Gatan-Köpmangatan!

    Ofta kommer någon på bussen och vill sälja.

    SvaraRadera