onsdag 2 november 2011

LEDBRUTEN..

Onsdag..mulet men varmt..10°c i november!

Gårdagens skogspromenad gav sviter. Hade två hundar med mig och skulle knalla av spåret in i skogen. Den gulbrunröda lövmattan skymde en uppstickande hal rot och den halkade jag på. Rakt framåt ramlade jag och jag kände hur det knakade i ryggen. Jag minns att jag tänkte “undrar om jag kan resa mig nu?” 

Jo då..det gick helt bra att resa på kroppen. De båda hundarna fattade att jag ramlade..tänk vad kloka de är för båda tvärstannade utan kommando och stod helt stilla tills jag rest mig på fötter och sa “varsågod” ..då började gå igen…Häftigt!

Ja..så idag börjar sviterna från gårdagens vurpa ge sig tillkänna. Högerarmen är nästan obrukbar..åtminstone att lyfta saker med..öm som tusan i överarmsmuskeln.

De nedre magmusklerna har fått sig en rejäl sträckning..känns som jag gjort 2000 situps!

Är trots allt glad att det gick så pass bra..tänk om det funnits en sten där som jag slagit huvet i?..tänk om hundarna stuckit?

Så jag har tagit hjälp av bästa Iprengubben..lindrar det värsta onda!

Jag fick mig en tankeställare där i skogen då jag är dålig på att använda min mobil..den borde jag faktiskt ha med mig ifall det ska ramlas mitt ute i ingenstans och man blir liggandes. Det är också lite nyttigt att att fundera över hur fort det kan gå med olyckor..tusan också..tänk om jag slagit huvudet i.

3 kommentarer:

  1. Usch! :(

    Gud så skönt att det gick bra ändå... Som skrivet "tänk om"... :(

    Mobilen ja... Samma med mamma, "äsch, den behöver jag inte"... Jooooooo! Den ÄR bra att ha med, men vet aldrig... :(

    KRAM! ♥

    SvaraRadera
  2. Jaa..jag blev läskigt rädd efteråt!
    Men idag känner jag mig glad och tacksam över att det gick bra..och kroppen läker ju ganska fort från sträckningar och sånt..(sa hon som INTE vill gå till ngn doktor:)

    Ska jobba på rutinen att ta med mobilen..faktiskt en bra säkerhetsgrej!

    Jag tänker på hundarna..tänk att tom den lille ivriga greken tvärstannade. Respekt för flockledaren förmodar jag och att man bryr sig om flocken..man blir ju helt kär när det händer såna där grejer♥ Undrar vad dom skulle gjort om det hade varit så att jag inte kunnat resa mig?

    KRAM♥

    SvaraRadera