fredag 13 maj 2011

Älgbi..”tuppen” och åska..

Jaa..skulle vilja förmedla det halvt hysteriska uppvaknandet här hemma. Nu känner inte Bunny min älskling men jag hon är med på bilden ändå.

Jag missade det värsta kaoset eftersom jag tydligen inte lätt väcks av djur. I alla fall gick jag upp strax före 05.00 då hade tuppen galt..läs valpen skällt!

Det var inget annat än att gå upp och käka frukost i skenet av blixten ..gud vad det åskade! Det var då hela bilden målades fram i samvaro kring frukostbordet.

Älsklingen..som fö hatar allt som har med flygfän att göra..joo fågrar funkar men allt annat..han berättade för ett par veckor sen om sin oro över att NU hade älgbiet kommit till Sverige!! Det hade han läst i tidningen. I samma veva kom en helt vanlig humla flygandes och jaa..resten förstår ni själva.

När det hela lugnat sig berättade älsklingen att älgbiet skjuter ut något gift i älgens ögon och numer gör biet likadant på oss människor..tydligen Förvånad

Jag är totalt orädd för dessa flygande fän..de tillhör sommaren ju!

SÅ..vid frukostbordet 05.15 berättade älsklingen om HUR älgbiet smugit sig in genom den lilla fönsterspringan och hur den väckt både älsklingen och valpen 04.20..HUR “mördarbiet” lät i sin jakt på älskling och valp i syfte att skjuta gift i ögonen på dem i skydd av mörkret i sovrummet..jesus vilken uppståndelse!

Älsklings heroiska insats att jaga ut det STORA “mördarbiet” för att skydda sig själv och valpen missade jag totalt!!..synd!

Denna uppståndelse förde alltså med sig att hela familjen..inkl yngste sonen..väcktes av tumultet i åskan och eftersom sonen inte heller gillar flygfän så blev det alldeles färska mordförsöket av älgbiet så intressant att dagstidningen glömdes bort att läsas.

Älsklingen har en strategi nu..han ska sova med skidglasögon på för att inte få gift sprutat i ögonen.

2 kommentarer:

  1. *skrattar så jag gråter*

    Jag tror banne mig jag var hos er imorse ;) hahahaha ♥

    SvaraRadera
  2. Hahaha..förstod det :) ♥

    SvaraRadera