fredag 6 maj 2011

Stawros @ Djursjukhuset..

Så har vi nyss landat här hemma efter 8 timmar på infektionsmottagningen på det eminenta Djursjukhuset i Strömsholm..Pust!!

Tack för alla fina kommentarer och Tack Linda för supportRött hjärta

Den lille älskade greken Stawros är inlagd på sjukhusetGråtande ansikte

Efter droppsättning, blodprovstagning, röntgen och ultraljud har upptäckts att hans tunntarm är svullen och infekterar i övergången till tjocktarmen..tänk vad duktiga dom är att kunna lokalisera skador inuti kroppen.

Vissen kille..lille Stawros men så himla duktig. Tratten på huvudet är ingen hit tycker han men han finner sig i den med och att bli rakad både här och där.

Matte och husse tycker mitt i allt elände att det är skönt att han blir ordentligt vårdad den lille älsklingen. Matte är också ganska nöjd över att han inte var uttorkad utan allt pyssel med att få i honom vätska har nog gjort att han inte var sämre..för då hade det varit riktigt illa med honom.

Meningen är att han ska observeras och medicineras och pytsas på vätska i dropp. I morgon kommer veterinären att höra av sig och om det gå som dom vill på Djursjukhuset kommer vi att få hämta honom i morgon..dvs om allmäntillståndet bättrats på och han verkar svara på medicinering.

TUSAN VAD TOMT DET ÄR!!!!!!!!!!!!

Han har förmodligen fått i sig ngn bakterie efter att dagarna i ända tuggar på både lämpliga..mindre lämpliga och HELT olämpliga saker. De så på ultraljudet att han inte har något som sitter fast i tarmar eller magsäck och det är ju jättebra!

Håll tummarna för att vi få hämta honom i morrn!!!

6 kommentarer:

  1. Håller alla tummar o tår!!!

    Men nu får han proffsvård och du hade ju skött om honom bra så han kommer nog svara bra.

    Men vilken saknad att han inte skall sova hemma, men det var nödvändigt ju :(

    <3

    SvaraRadera
  2. Jaa..och Tack! Det känns bra att vi åkte nu när vi har facit i hand.

    Han är ju envis den lille greken så jag tror han piggnar till över natten fast han var riktigt medtagen..lilla hjärtat.

    Vi kommer få instruktioner med oss hem och det gillar jag ..då kommer jag hålla mig till dom och vet att det blir rätt.

    Vi ska också på återbesök (eftersom det inte var en vanlig åkomma) så då får vi ju kontrollerat att medicineringen gett resultat!

    Tack och Kram på Dig lillfisen ;)

    SvaraRadera
  3. Usch och fy tusan! =(
    Hoppas att de får ordning på lillen nu då!

    SvaraRadera
  4. Vi hoppas på det Linda..de är duktiga och proffsiga på Strömsholm.

    De sa att "valpar behåller vi inte längre än vi absolut måste..de har det bäst hemma."

    Det känns bra att vi åkte..annars hade jag suttit här nu och varit ännu mer orolig!

    Nu ska vi sova..det har varit bristvara under veckan :)

    SvaraRadera
  5. Jo, det är lite läskigt att leta reda på "gamla familjemedlemmar". Mina bröder är ju yngre också och det känns lite som om de inte bryr sig om vi hörs eller inte. Hade de varit äldre kanske de hade satt ett annat värde i våran kontakt. Vi får se hur det blir med det här men jag känner iaf att jag har gjort det jag kunnat, kan ju inte tvinga någon att vara lillebror til mig.

    SvaraRadera
  6. Men Linda..blod är starkt och jag tycker absolut att du ska kontakta brorsorna för då kan de bestämma själva hur de vill. Ibland räcker det ju med att man "vet om" varandra ..och vem vet de kanske längtar efter en storasyster<3

    Som sagt..gör det du kan och vill..sen kan du inte göra mer!

    SvaraRadera