torsdag 5 maj 2011

Svanstippen..

vippar idag! Hopp om bättring och en annan lyster i ögonen än igår. Fortsatt trött men han dricker vatten själv nu och är liiite intresserad av det kokta riset som han petat i sig ca 2 riskorn av.

Solen skiner men det är kallt, –6 ° uppmättes i utkanten av Västerås i natt.

Hänga tvätt och tvätta är dagens sysselsättning härhemma. Har varit på platsbanken för att hålla mig uppdaterad på de ev jobb som står till förfogande för arbetssökande.

Torsdag har det redan blivit och jag förstår verkligen inte var dagarna tar vägen. De liksom bara försvinner.

Jag följer “mina” flickors väl och ve här från Västerås ..jag önskar att det var närmare till dem. Hade behövt vara hos dem igår då polisen åter fick rycka ut och en ny anmälan fick göras. Polisen skulle skriva PM till socialtjänsten med anledning av händelsen och jag vet verkligen inte varför socialtjänsten inte agerar på något sätt ..de far illa “mina” flickor och det tillåts pågå och pågå.

Det som är skrämmande är hur flickorna lärt sig hantera allt det svåra som händer i deras liv ..av ren överlevnad stänger de av och den äldsta fickan sa igår att “Ewa jag känner ingenting längre ..blir inte en orolig”. De ha levt så länge i helvetet och normaliseringsprocessen har gjort att helvetet är normalt för dem ..jag blir så ledsenLedsen

Nu ska jag titta till den lille valpen och truga med lite ris igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar