måndag 16 maj 2011

Rörd till tårar..

Ja du kan nog inte förstå hur knäpp man blir när man blir matte. Men det kan man..bli knäpp eller rörd för allt möjligt som jag inte kunde fatta innan.

Nu på kvällskvisten blev vi helt betagna i den lilla hundvalpens förmåga att ordna. Det började på lunchen när matten hade lagt ett ben i blöt (han får ju inte äta hårda saker som tex ben den lilla greken )men veterinären sa att man kan lägga benen i blöt och på så sätt mjuka upp dem till rätt magkonsistens.

Han käkade på benet under tiden vi åt lunch och rätt som det var kom han farandes med en bit ben i munnen och gnydde som tusan. Jag kan ju säga att det är långt ifrån alltid som jag förstår valpspråket.

Jag tog upp honom och benet hängde i mungipan. Väl uppe på soffan gömde han benet mellan två kuddar och då förstod jag att han tyckte så mycket om det blöta benet så han ville gömma det och ha det för sig själv.

När husse kom hem tog jag fram den lilla benbiten och visade hussen. Då började den lilla valpen gny igen så jag gav honom benet. Han bar då iväg med godbiten och började gräva precis bredvid mattes gräslök och hon fattade direkt..han skulle gräva ner det mumsigaste benet i hela världen..hellegosingen då!!!

Historien är inte slut där för när han nogsamt täckt över benbiten och var klar, tittade han upp och upptäckte att husse och matte hade ju sett Förvånad varpå han grävde upp benet igen och bar iväg längre bort i rabatten där proceduren togs om från början!

Alltså..om du inte förstod detta så var det första gången han grävde ner ett ben vår lilla StawrosLer

 

Mattes älsklingRött hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar