söndag 29 maj 2011

Uppvaktad..

och utskälldHund!

Jaa..både det ena och det andra.

Det värmer så gott i hjärtat när man blir ihågkommen en dag som denna.Egentligen tycker jag inte att mors dag är så himla märkvärdigt..eller jag gillar inte när andra bestämmer vad som ska firas och när. Födelsedagar är annorlunda men alla andra påkomna dagar som finns i almanackan. Gillar inte de outtalade kravfyllda dagar som det ska uppvaktas på av den anledningen att jag sett så många som blir utanför och jag hatar ju utanförskap.

Sen när det kommer till kritan så tycker ju även jag att bli  ihågkommen. Så fin solsängsdyna av yngsta sonen..Världens bästa mamma fick jag höra och så fina ord i kommentaren på förra inlägget av Bunny.

Blir varm i hjärtat ..och rörd när “extrasonen” ringer och grattar dagen till ära. Från det land de kommer syskonen firas absolut inte mors dag..men för honom är det viktigt att ringa och komma ihåg. Han kallar mig mami och det är riktigt fintRött hjärtaEfter alla år av krångel har vi kommit varandra nära..det krånglar fortfarande för syskonen men någon gång kommer de att gå stärkta- ur och vidare i livet..det har “extrasonen” gjort och det är fantastiskt..en gåva att få följa de fantastiska ungarna på livets stigRött hjärta

Utskälld ja..jag vet inte om det är lillgrekens metod att visa uppskattning på mors dag för isf har jag fått fantastisk uppmärksamhetLer Neej jag tror snarare att det handlar om valkillens egna behov..uppfostran fortsätter..och jag hoppas ordspråket stämmer “trägen vinner”!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar