söndag 29 maj 2011

SOL..nu

Tack! nu kom den fram! Inget mer regn vill jag ha nu för då spricker mina planer!

Blåsten vill jag också bli av med men et ser ut som den kommer att stanna hela dagen så et är väl bara att acceptera.

Växt- och hantverksförsäljning vid Anundshög har jag tänkt mig bevista för att se vilka växter som säljs. Folk har grävt upp växter i sina trädgårdar..eller delat växter som i god recyclinganda säljs billigt.

Gillar tanken då det inte handlar om snabbt- och hårt drivna plantor i rent vinstintresse. Det här är växter som under åren odlats med kärlek och växt sig stora och delas eller ska bytas ut..kul för en trädgårdsgalning!

Ska också cykla till MAXI för att veckohandla..jaa..joo jag vet att det är mors dag men jag tycker det är rätt skönt att klara av handlingen i lugn och ro. Nu har jag ju den nya cykelkärran att lasta i och det märks verkligen inte att den hänger efter cykeln, en otroligt bra lösning blev det!

Ska först bege mig till skogs med den lilla ..eller det är nog faktiskt snart slut att kalla valpen Stawros “den lilla”..tusan vad han växer och igår blev jag varse att han är tung och får nästan inte plats i knät längre. Skogen är ett ställe vi båda gillar (förutom myggen) ValpStawros är “på tårna” och otroligt lättlärd.

Japp..jag önskar dig en bra Mors dag och sista söndag i maj!

3 kommentarer:

  1. Jag vet att du inte är min mamma, men ibland känner jag lite för dig som jag känner för min mamma... Förstå mig rätt nu... :)

    Därför vill jag bara säga tack och sända en kram till Dig på Mors Dag ♥

    SvaraRadera
  2. Men gud va fin du är Bunny..TACK♥ Den värmer må du tro..kramen!

    Du får en stor kram tillbaka..förresten du kan få minst en om dan:)..känner få som har sån förmåga att bry sig om andra som du fina Bunny♥♥♥

    och du..jag gillar att vara "morsa" lite här och där.

    Mitt "extrabarn" ..den romska 28-årige "pojken" bedyrar ibland sin kärlek till mami, som han kallar mig..det känns så bra att vara mamma lite här och där för jag får så mycket tillbaka!

    Söndagskram från "morsan" :)

    SvaraRadera