tisdag 10 maj 2011

Lite som att börja om..

Ny dag med fint sommarväder. Hur mycket njuta får vi se hur det blir med.Den lille Stawros är iaf hemma och det är huvudsaken!

Vi har en hel del att jobba på och prio är att inte tugga i sig saker så jag måste hitta metoder som funkar. Att vistas i den ljuvliga trädgården är inte helt enkelt eftersom valpen har sån förkärlek att ÄTA allt som luktar så jag måste lösa det på ngt sätt det känns ju märkligt att inte kunna ha balkongdörren öppen och njuta av friheten att kunna springa ut och in.

Att idka byteshandel och ge godis vid bytet är ju inte aktuellt eftersom sträng diet är det som gäller.

Bebisar och småbarn har jag inga som helst problem med..jag vet liksom exakt vad som kan och ska göras och gårdagens kommentar:
Kanske vovvelito tycker om messmör??? När bebisar får ont i magen så brukar ju det funka.
..så är det en behandling som jag skulle praktisera vid förstoppning eller trög mage inte vid “racebajs” och kräkning.

Småbarn har som metod i sin utveckling att “smaka” på saker ..både lämpliga och olämpliga och jag har varit med om dagbarn som käkade lampor till ficklampa. Då är behandlingen sparris eller rabarber för att kapsla in de olämpliga föremålen som svalts ner i magen. De trådrika gränsakerna kapslar in föremålen och skyddar magen och vips så kommer “paketet” ut väg nr2.

50 öringar (den gamla modellen större) och liknande passerar rakt igenom och inga åtgärder behöver vidtagas.
Jaja..skulle nog kunna skriva en liten bok om diverse huskurer LerSka berätta någon dag varför man alltid ska ha en röd pelargon i trädgården eller på balkongen på sommaren..det ska nämligen ingå i naturapoteket på sommaren. Blinkar

Ett lite svamligt inlägg men det är nog bara för jag är lite svamlig på vägen att hitta en bra strategi för saker och tingFörvirrad

1 kommentar: