onsdag 11 maj 2011

Skönhetssömn och telefonköer..

Onsdag och morgonens sjukvårdande insats är avklarad. Antibiotika..bakteriebalans och medicinskt foder är utportionerat och gladeligen slukar den lilla valpen allt detta utan problem. Han är såå hungrig och tycker han får alldeles för lite mat på det här stället.

Dygnsvolymen är i princip den samma som innan valpen blev sjuk men den portioneras ut på 6-8 ggr /dygn så han blir ju aldrig mätt.

Bra för den lilla valpmagen är det iaf och får det gå några dagar till kan han få lite mer i portionerna och färre portioner i stället. Pigg och alert är han men “på” som tusan när jag rör mig i köksregionerna eftersom han hoppas få MER MAT MATTE!! Nu sover han förmiddagens skönhetssömn den lille älsklingen.

Telefonköer..jaa de är till för personer som sitter inne med större tålamod än mig. Nu handlar det inte om ngn direkt kö heller utan om fenomenet att inte nå de personer jag söker.

De två telefonsamtalen gäller “mina” tjejer och båda samtalen är angelägna att få avklarade snabbt eftersom det svävar många orosmoln över tjejerna.

Inte ens ringa “bakvägen” lyckas jag med och då blir jag frustrerad eftersom jag är van att leta på den jag söker och få kontakt.

I stället har jag nu måst lämna telefonnummer på en telefonsvarare och ett meddelande med en önskan om att handläggaren ska ringa upp mig. Här skulle vi kunna “betta”..hur mycket är du beredd att satsa på att hon, handläggaren, kommer att ringa upp mig?

Jag skulle kunna satsa en ganska stor slant på att hon inte kommer att ringa och att jag kommer att få ringa samma telefonsvarare igen!

Till lunchen får hon på sig sen blir det till att jaga hennes chef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar