söndag 22 januari 2012

Hur ska det gå..

Snart ny vecka och var helgen tog vägen …jaa, vart tog den vägen? ..har du tagit den?

Tänker jag efter så har det varit en bra helg ..den har varit bra men kort. OBS det där var en lögn för den här helgen har innehållit exakt samma antal timmar och minuter som alla andra helger men det känns som den gått snabbare än vanligt.

Den kommande veckan kommer också gå fort eftersom den redan är full av innehåll.

På tisdag den 24 sker förhandling i tingsrätten där rätten har att ta ställning till OM de tänker ändra vårdnaden om de älskade flickorna. Pappa stolpskott har ansökt om att få gemensam vårdnad vilken han fråntogs för ca 2 år sedan.

Eftersom vi har sådan fantastisk rättsäkerhet i Sverige så ska brottmålsförhandlingen..den som blev uppskjuten..ske den 1 februari.

Eftersom de båda förhandlingarna har att ta hänsyn till flickornas ve och väl så är det ju FANTASTISKT att förhandlingarna nu har kastats om..vårdnaden först, vilken inte kommer ta någon som helst notis om att stolpskottet ska ställas inför rätta för bla olaga hot riktade mot samma flickor han söker om vårdnad om. Brottmålsförhandlingen kommer alltså ske EFTER att vårdnaden avgjorts.

I bland tror jag jag lever i en låtsasvärld för ALLA förstår väl att OM stolpskottet döms för grovt olaga hot mot sina döttrar är ju sannolikheten mindre att han bedöms lämplig att ha vårdnad om barnen.

Men det är i min låtsasvärld det. I den riktiga världen kastar man om rättegångar utan inbördes ordning..dvs bara alla advokater och nämndemän har plats i almanackan och är friska så är det bara att tuta och köra.

JAG HAR ONT I MAGEN för jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska stötta OM stolpskottet får gemensam vårdnad på tisdag.

Jag vet inte om det finns någon gud ..jag tror inte det ..men gör det det..är jag beredd att BE OM HJÄLP så detta inte går åt HELVETE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar