söndag 15 januari 2012

Jag – ett klant a…l ..

*skrattar* och *skäms*

I torsdags skulle jag åka på ett nytt STORT installationsuppdrag till Köping. Stress och jäkt för att hinna få med alla grejer till hunden och mig och då upptäckte jag att det fanns för få spänn att ringa för på mobilen.

På med datorn.. hämta inloggningsdosa och kort och koder hit och dit och äntligen kom jag till sista momentet innan jag var inloggad .. knappen logga in.
DÅ står det på SKITSKÄRMEN att jag använt fel inloggningsuppgifter.. ALDRIG!!!!! Gjorde om alltihop 2 ggr till och se.. KORTET ÄR NU SPÄRRAT I EN TIMME Djävul ..va faan?

Jaja..iväg till Köping och där behövde jag aldrig ringa från mobilen så det blev inget nytt försök förens i går kväll..samma meddelande..spärrat igen!Arg

Nya försök idag och det har inte gått ngt bättre alls..FAKTISKT!Utomjording

Felsökare som jag är tog jag då reda på hur jag skulle göraCool!
Avinstallerade drivrutinerna till kortläsaren..laddade ner nya som jag installerade..gick in på banksidan och låste upp kortläsaren och var heeeeelt säker på att nu minsann!

KORTET ÄR SPÄRRAT ! EN TIMMESjuk
Ringde banken..jodå, öppet alla dagar till 23.00..och fick veta att det skulle gå bra att logga in efter en timme..annars skulle jag få ringa igen.

Fick jag ringa igen???

JAJJAMENSAN..den vänliga rösten försökte på ett väldigt pedagogiskt sätt säga att jag måste gjort ngt fel. Hon sa med mild stämma “ Det allra vanligaste felet är att man trycker på fel funktionsknapp..på sign när det är log in man ska trycka på”


Innan den otroligt milda stämman fått chansen att avsluta den meningen SA JAG: (eller började säga) “Jag har väl gjort det HURmånga ggr som helst och…..” då såg jag och fortsatte..


”JAG har gjort det vanligaste felet!!! Tack så mycket snälla människa och jag ber om ursäkt att jag upptagit din tid en söndagskväll”..”Ingen fara” sa hon den milda fina medarbetaren på banken och skrattade gott!

Men herregud..
HAHAHA nu när jag ska prova igen har banken tekniska problem och det går inte att logga in!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar