lördag 7 januari 2012

Skavfötters i soffan..

Lördag..lagom kallt..frostigt och solen är på väg upp.

Jodå..jag har sovit skavfötters med den stora lilla greken i den oändligt stora soffan i natt. Gillar att sova på soffan även om jag aldrig gör det men igår kväll snöade jag in på det ena kriminaldramat först och fler andra sen. Till saken hör att jag började städa min garderob sent i går eftermiddag och hade lagt stora högar med kläder på sängen…sen tog energin slut och jag orkade helt enkelt inte göra färdigt!

Högarna fick ligga kvar och sömnen på soffan var skön även om jag är liiite ledbruten idag.

Den stora lilla greken drog in till sin säng halv 02.30. han är så van att slagga där att inte ens mattes närhet på soffan uppvägde rutinen att sova i sin egen säng.

På lördagens agenda står:

  • Klippning av älskling
  • Laga iordning god lunch
  • Färdigställa garderobsstädning
  • Tvätta (har bara 2 maskiner kvar att köra)
  • Några pass hundpromenad

Sen får det räcka tror jag. Har städat ut julen, så gott som. Endast julgranen kvar och jag älskar glittret som är nytt för den här julen. Jättetjock i silver och vitt inköpt på Åhléns på rea..kan man ha det framme hela året kanske?

Fyndade mer glitter i går när vi var på MAXI. De sålde ut sitt tjocka glitter och andra julprydnader för 5:- så det fick lov att bli 8 meter glitter till..rött och guld!! De hade en julgransmatta på rean också..jättesöt, röd med inbyggda stjärnlampor (LED) ..den reades ut för 50:- men jag köpte ingen för vi har nyss skaffat ny julgransmatta..men jag känner just nu att jag kanske MÅSTE han en lysande julgransmatta Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar