söndag 22 januari 2012

Vinter, vår och sommar..

Söndag. Ett stilla snöfall (glest mellan flingorna) faller utanför fönstret. Ett par minusgrader och mulet. Enligt tvs väderrapportering bor vi mitt emellan två områden där snön ska falla men det verkar just nu som vi kommer få lite mer vitt puder på backen..myyyys!

Efter gårdagens turnè till den gamla hemkommunen ska jag inte göra så mycket idag.

Ut med den lilla greken i snön, sen ska vi käka isterband och stuvad potatis. En snabbis på MAXI får det också lov att bli för att bunkra lite mjölk och byta patron till Sodastreamern.

Patronen har glömts hemma flera gånger och jag blir TOKIG utan bubbelvatten så för säkerhets skull har jag nu skruvat ur- och lagt fram den.

Hunden Stawros ligger på pallen här bredvid och gnäller. Han har tappat sin leksak bakom pallen och blänger uppoffrande på mig. Jag förstår exakt vad han menar ..han vill att jag ska resa mig, böja mig bakom pallen för att plocka upp och servera leksaken så hunden själv ska slippa resa sig ..hoppa ner och hämta ..och hoppa upp igen! ..bekväm och bortskämd? Blinkar ..liiiite kanske!

Nej då ..han får hämta själv Ler

Kanske, kanske ska jag inleda våren på alvar idag. Är så sugen att hämta in pelargonerna från vintervilan och ruska igång dom..kanske

1 kommentar:

  1. Så där gör Bellman med, släpper leksaken bakom soffan och så blir det ett himla pipande.
    Jag vägrar! Släpper han den där bakom så är det slutlekt!!

    SvaraRadera