onsdag 11 januari 2012

Islyktor eller inte?..

Onsdag och just nu funderar jag över vad jag ska göra med den här dagen.

Vissa saker är givna men jag försöker smaka på vad jag vill göra. Torsdag – söndag är heeelt bokade så det känns som jag behöver göra något av den här dagen som inte är så planerat.

Känner av de senaste dagarnas anspänning även om inte jag är direkt berörd av händelseförloppet. Tänker att om jag känner av tröttheten i kroppen hur ska då inte den lilla familjen känna sig.

Vågar inte titta ut på framsidan ..än. I går eftermiddag ställde jag ut de senaste islyktorna..har “pippi” på att göra såna. Då..igår eftermiddag var det fortfarande ett par minusgrader och lyktorna hade stått på frysning ett par dygn.

Hög mysfaktor är det att tända oljeljusen och se hur iskristallerna bryter ljusskenet. Nu på morgonen finns inte tillstymmelse till varken snö eller minusgrader. Det måste ha regnat här i natt. Frågade älsklingen hur islyktorna såg ut nu på morgonen..fanns dom kvar överhuvudtaget?

Njaa”..sa älsklingen.. “men de hänger lite åt sidan” Ledsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar