tisdag 31 januari 2012

Så där ja..

Tänk att det finns en och annan pärla gömd i dybotten kallad Arbetsförmedlingen.

Det är såna pärlor som gör att man blir nöjd och lugn..eller så nöjd och lugn man kan vara som arbetssökande på väg att bli utförsäkrad.

Orkar inte länka till allt jag skrivit om AF här på bloggen men ORKAR du läsa finns allt under etiketten Arbetsförmedlingen.

Jaja..det finns mycket att ha synpunkter på ..jag fick tex inte byta handläggare men jag konstaterade snabbt att..hon jag har får jag iaf inte kontakt med och Pärlan jobbar i kundmottagningen så varför hålla på och hålla på. Jag åker helt enkelt ner till Pärlan nästa gång jag behöver..om jag behöver.

Fasen vad kunnig och proffsig hon var! Beskeden som jag väntat på i 2 månader (i morrn) informerade hon om “rakt upp och ner” ..klockrent lätt fattat och tydligt.

Självklart framgick vad jag tyckte om min sk handläggare och de framlades på ett mycket tydligt sätt och hon förstod..bad om ursäkt å kollegans vägnar på ett mycket proffsigt sätt och fick mig att känna att jag var värdig kund.

Tycker fortfarande att det är fördjävligt att man ska behöva drabbas av såna ärthjärnor (OBS mitt uttryck för oprofessionella,okunniga, oempatiska som inte förstår bättre än att utsätta mig för olägenheter) dom finns där man minst tror att dom ska finnas. Många av dom jobbar (eller vad det kallas för) på Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan och jag har svårt att förstå HUR de kan få sån taskig attityd. Beror det på att de inte kan sitt jobb och behöver kompensera det med tomma löften..skygga för att ta kontakt och be om ursäkt..eller vad tusan är det som drabbat dom?

I morgon stundar flickornas rättegång..hoppas på fortsatt support i form av tass-, tum och tåhållning!!!

2 kommentarer: