torsdag 26 januari 2012

Suck..

UPPDATERAD

Så kom det ett svar..

Svar af fb

Precis som jag trodde alltså..på deras villkor! Överväger om jag ska skicka länken till media eller om jag ska ORKA dra hela ärendet med ngn annan sk handläggare

Jag har väntat på besked från den 1 december 2011 och väntar fortfarande så jag vet inte vad definitionen omgående eller så snart som möjligt har för betydelse hos Arbetsförmedlingen.


Det snöar..hunden vill inte äta..stressväntar på att Arbetsförmedlingen ska ta kontakt.

Skrev så här på AFs Facebooksida för en stund sedan..

Fråga Af FB

AF FB 2_1

 

VÄNTAR på svar.

Så här skrev jag i gårdagens mail till handläggaren på AF och som du ser skickade jag kopia till hennes chef..

Mail AF_1

VÄNTAR på svar.

09.44 står datorns klocka på nu och det har alltså inte gått 24 timmar än sedan jag skickade mailet ovan men jag har inga förhoppningar att jag ska få något svar eftersom jag under den senaste månaden skickat flera mail till handläggaren som inte besvarats.

Vätskefyllda stressutslag har poppat upp i ansiktet och det svider i magen.

Jag har inget val utan måste gilla läget..att VÄNTA..ska flytta fokus en stund och laga till lite tidig lunch till mig och sonen som har håltimme.

5 kommentarer:

  1. Blir så ledsen när jag läser. VET exakt vad du går igenom *suck*

    Kan bara hoppas att det löser sej lika bra för dej som det gjort för mej :-)

    Men en sak vet jag och det är att så länge jag INTE var utförsäkrad så hände inte ett skit från deras sida, men så fort jag VAR det så hände det grejer, jag hade dessutom tur att få en helt underbar handledare på AF. Maria Hedman, lägg in önskemål om att få henne vet jag *s*

    Sen hände som du vet ingenting i princip under sommaren, min sk introduktionskurs som alla får bestod i ett möte i månaden med henne, thats it !!
    Sen hamnade jag ju på IH som du vet och där ansträngde dom sej ju inte vidare märkvärdigt för att få ut mej i nån sysselsättning, hamnade ju på databutiken, där man inte ens sa hej till mej när jag kom och gick !

    Så mitt tips är helt enkelt...Använd dej av kontakter, vänner och nätverk, be att få komma till nåt ställe som praktikant, ring upp intressanta företag och säg helt enkelt. Hej, jag vill komma och praktisera hos er. DET KOSTAR INTE ER NÅT *s* Då har du som jag stor chans att få in en fot, det var så jag gjorde, efter tips från min vän så ringde jag helt enkelt upp och sa så till chefen där jag är nu. Det har ju nu gett mej min lönebidragsplats som jag med hela mitt hjärta hoppas förlängs iaf nåt år, sen när jag varit där så länge så tror jag inte att dom vill bli av med mej, så då kan jag iaf få timanställning ;-)
    Det ville dom ju ge mej redan efter 2 veckor *s*

    Men framförallt Ewa....Ge inte upp ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Sussie ♥

      Jag är inte direkt typen som ger upp MEN nu är jag så jävla ledsen och uppgiven och förbannad för jag hatar att vara nonchalerad.
      Jag har ju gett uppslag och ideer att jobba vidare med åt den sk handläggaren på AF. Det handlar om att jag redan på sensommaren var behövd i syrrans firma så hon kan driva kärnverksamheten på 100%

      Handläggaren har inte tillräcklig kunskap om regelverket utan sa från början att "Det går inte för ni är släkt"

      Syrrans handläggare ser saker och ting på ett annat sätt och verkar sitta inne med MER kunskap än min och därför vet jag att det finns framkomliga vägar men då måste ju det kommuniceras...då måste handläggaren (min) ta kontakt vilket hon lovade vid senaste träffen 1 dec.

      Jag ska ringa AF i morgon och be att få byta handläggare till ditt förslag..TACK för det!

      Radera
  2. Lycka till ♥

    För mej var hon iaf toppen OCH jag kände att hon tyckte hela regelverket var helt galet. Så jag tror på henne ;-)

    Ps´Måste dom få veta att ni är släkt *s*
    Ds´

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt sjukt! Dessa regler...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. OM man hade haft koll på att släktskap är ett hinder hade de ju aldrig fått reda på det.

    AFs regelverk är till för att förhindra att folk utnyttjar systemet i stället för att underlätta för ärliga människor som vill driva företag.

    SvaraRadera