onsdag 4 januari 2012

Nattsudd..

Kollar Eldkvarn på Cirkus .. 40 år sedan  Plura Jonsson, Carla Jonsson och Tony Thorén startade ett band hemma i barndomskvarteren i Norrköping och nu har de samlat ett “GÄNG” gästartister..Just nu : Lars Winnerbäck..N I C E!!!

Den lilla hunden Stawros har varit på turné hela dagen! Vi störtlandade här i soffan för en stund sedan efter dagen fylld av strapatser.

Buss och tåg till Köping.. (han fullkomligt älskar att åka buss). Väl i köping skulle matte hem till de älskade extraflickorna och lämna en ominstallerad dator..as good as new.. och installera trådlös router samt felsöka bredbandet.

Snälla “farbror” Emil kunde tänka sig hundvakta terriern medans matte installerade. Jag tyckte att vi kunde käka lunch först och det gjorde vi i fd mannens kök. Rätt som det var utbrast Emil..”mamma, såg du? ..jag tror han lyfte på benet!!” “Neej det är ju inte möjligt..det såg inte jag”..sa jag.

I samma sekund såg jag hur hunden satte igång att sprätta bakben och då förstod jag att det var så..*skrattar* han hade helt sonika lyft på benet och slagit en “drill” på exets byxben som hängde på en stol.

Alltså..varför? har ju aldrig kissat inne förut utom när han inte var rumsren..och härom veckan när första snön fallit och han hade käkat MASSOR med snö som smälte i magen och blev kiss Blinkar

Allt gick bra med installationer och grejer. Så efter ett besök hos mor och far var det dags för tåg och buss hem. Lika toklycklig för att få åka buss var han…lillgreken (alltså folk skrattar åt honom när han håller på och håller påLer

Nu rundar jag av med Plura och gänget..riktigt bra är den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar