tisdag 10 januari 2012

Ur ett brottsofferperspektiv..forts..

Så blev det då tisdag. Dags för rättegång och anspänningen kan väl inte bli så mycket värre.

Frågeställningar som “Tänk om jag inte kommer ihåg” ..” Tänk om jag blir så rädd när han sitter där i rättssalen att jag inte får fram ett ljud” ..”Vad kommer de att fråga om” ..”Tänk om jag blir ledsen”..jaa plus säker 1000 frågor till ,har upptagit den lilla familjens hjärnor till 100% det senaste dygnet.

Då..på morgonen den här tisdagen då flickornas klasskamrater har funderat över vilka kläder de ska ha på sig till skolan..om de kommer ihåg att ta med sig det dom behöver och kanske om snyggingen man spanat in den senaste tiden kommer vara i skolan.

Då ringer telefonen hemma hos den lilla familjen och målsägandebiträdet berättar att “Rättegången är inställd i dag!” Hon visste inte varför och hade ej heller fått något nytt datum för utsatt rättegång.

Jag är mycket väl medveten om att saker händer i den här världen..oförutsedda som man inte påverkar. I ett större sammanhang ..om man som jag ifrågasätter rättsäkerheten för enskilda och hur enskilda brottsoffer drabbas så kan jag bara konstatera att “SAMHÄLLET” har åter bidragit till att utsätta, i det här fallet, den lilla familjen ytterligare!

Ingen skola idag heller..dåligt med sömn och nu ska även nya frågeställningar funderas över, nämligen “varför blev det ingen rättegång” ..”när kommer den bli av OM den kommer bli av”..”Kommer det bli rättegång under tiden jag ska praktisera..då måste jag berätta om skiten för ytterligare fler eftersom jag måste ta ledigt” ..ja du förstår själv!

Vore det inte väldigt enkelt och rättvist att bara låsa in flickornas stolpskott till pappa? Jag tycker det räcker med att han har överträtt besöksförbudet ett antal ggr vilket i sig bevisar att han skiter fullständigt i flickornas ve och väl.

Neej..i stället ska kvarnarna mala och rättsäkerheten för den lilla familjen är ju lika med NOLL. För pappan däremot..då kan vi snacka rättsäkerhet..ställas "Utom rimligt tvivel" ska det..och det får den lilla familjen nu ytterligare vänta på.

Är det rimligt när barn  är målsägande att rättegången ska ske i januari när brottet skedde i augusti året innan? Är det rimligt att skjuta upp rättegångsförhandlingen utan att nytt datum fastställts?..ur ett barn- och brottsofferperspektiv.

4 kommentarer:

  1. Kan inte annat än skriva att jag tänker på Er... ♥

    SvaraRadera
  2. Tack Nicole ♥

    Dom sover nu ♥ flickorna ♥..punka..luften gick ur:(

    Fortsättning följer tror jag nog

    SvaraRadera
  3. Förstår det... De behöver sova, så det är bra... ♥

    SvaraRadera
  4. Skickar KRAM till tjejerna och er!

    SvaraRadera