söndag 14 augusti 2011

Apropå tålamod..

Söndag kväll och oj så fort det går!

Hundkurs..vardagslydnad 2..på förmiddagen och lillgreken Stawros har fått ännu ett smeknamn..”Disneyfiguren”. Han charmar alla och på kursen var en dam som absolut ville ha en likadan..kunde hon få köpa lillgreken kanske!?! ..hon är den andra som lägger bud på mattes älskling men icke..inte en chans att han är till salu.

Efter lunch tvättade jag våra stora panoramafönster i vardagsrummet. När jag städade väninnans lägenhet häromsistens kom jag på hur jäkla bra microfibertrasor är att eftertorka med när man tvättat fönster..inte tillstymmelse till ränder blir det!

Sen kommer vi till en riktig prövning..ja en fantastisk övning om man behöver träna upp sitt tålamod.

Eftersom jag är mycket för att klara mig själv så var det idag dags att laga punkteringen på cykelns bakdäck. Skruva bort..ta bort däck och slang..pumpa slang och ner i vatten för att reka läckan. Jodå, den var inte alls stor och eftersom jag ser som ett A R S E L fick jag låna sonens guldpenna för att markera läckan.

“Snart gjort” tänkte jag och på med solution..torka lite och under tiden klippte jag till laglappen. På med lappen, vulka och voala så var slangen tät (kollade i vatten igen). In med slangen i däcket och pumpa.psssssssst!! ..Höll inte! Skit!

Så eftersom jag nu HAR tålamod och sätter inte hedern på spel genom att ge upp och ropa på älskllingen ,som fö erbjöd sig fixa, så har jag gjort om proceduren 5 ggr nu och SKITSLANGEN är ff inte tät. Älsklingen tröstar..”lagningslapparna är dåliga så vi får köpa nya i morgon” Japp..så blir det för JAG SKA KLARA AV ATT FÅ SLANGEN HEL!

Tålamod…fortsättning följer Ler

2 kommentarer:

  1. Du har då tÅlamod!
    Jag hade slängt slangj****n efter första möjligtvis andra försöket. För inte går det att Be om hjälp...

    SvaraRadera
  2. Hahaha..joo det går helt bra att be om hjälp..det har jag blivit bättre på med åren men det är lite sport att klara saker själv.

    En fördel med tålamodet är ju att man lär sig förskräckligt mycket..ibland onödiga saker men vetskapen om att "jag har i allafall försökt" eller "I did it!" är bra för självkänslan!

    SvaraRadera