måndag 15 augusti 2011

Metafor för hösten..

Alla har minst ett val..ALLTID. Man kan alltid välja…hmmm

Jo det är en sanning  såklart men…

Vet inte hu mycket jag skrev om vårens turer kring alla myndighetskontakter men nu ska det börjas igen och det är där Cykeldäcket jag skrivit om i de senaste inläggen har nu fått en annan betydelse. Däcket som inte går att få ngn ordning på utan att det kostar alldeles för mycket blev till en metafor för det besked som presenterades av CSN för en stund sedan..halverat bidrag för höstens studier…pooff..pang..psst!

Varför i helvete??

OM jag nu har tålamod med mycket så har jag ingen respekt och inget som helst tålamod att babbla mer.

Så jag skrev ett mail till chefen för utbildning och arbetsmarknad..med kopia till ett av kommunalråden och ..om jag säger såhär..la ansvaret där det hör hemma!

Väntar svar i morgon!..för jag har inte tålamod och acceptans att vänta längre.

Beskrev mig själv på FB häromsistens ..har horn..svans och min hudfärg är naturligt röd. Istället för handväska bär jag eldgaffel Djävul

3 kommentarer:

  1. HAHA! Växer horn minns jag minsann ;)

    Fan vad jag TYCKER OM DIG! Du anar nog inte ens hälften :(

    Vi pratar samma språk och risken för missförstånd verkar minimal :)

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Nejmen det är ju så enkelt när man bara säger..eller skriver! Förstår jag inte så frågar jag.

    Vet du..jag är verkligen en jättetrevlig en men min andra sida (den med horn) den är så JÄVLA otrevlig och den sidan är inte rädd för FAN själv.

    Den sidan vaknar bara jag ser ett kuvert med vissa loggor på ..typ.

    JAG TYCKER OM DIG MED ..Fina Du ♥

    SvaraRadera