tisdag 30 augusti 2011

Racertisdag..

Jaa..helt slut är jag nu! Tror klockan var 10.30 när jag hunnit duscha och fått på mig kläder..telefonen ringde heeela förmiddagen. Sen var det ut med hunden..fixa käk..vara barnvakt åt prinsessorna..måla stol..tvätta en maskin tvätt..käka igen..och mellan alla göromål har jag kollat datorns trafik..nu rullar Navy CSI och jag väntar in kvällens avsnitt av Cesar Milan i Sjuan..om jag lyckas hålla mig vaken tills dess.

Den lille greken ska i morgon onsdag skjutsas till Enköping för att husse och matte bestämt att kastrera honom..stackarn! Vi tror dock att tidpunkten är den rätta eftersom det märks när han leker med andra hanhundar att leken blir tuffare och tuffare. Vi vill kastrera honom innan han utvecklar ett testosteronbeteende som är svårt att bli av med..sen gör det inget heller om han blir lugnare men det är inte huvudsyftet.

Vi ska inte använda honom för avel..han är ju blandras, samt att expertisen tycker det är synd om de okastrerade hannarna som aldrig får para sig eftersom testosteronnivåerna bara skapar frustration. En granne berättade att hans dåvarande  okastrerade hanhund mådde fysiskt dåligt när tikar i närheten löpte..den kräktes..fick diarré och kunde inte sova.

Neej vi vill att Stavvekillen ska kunna fortsätta leka med andra hundar utan att behöva bry sig om vem som är värsta tuppen..han har ju så kul och älskar fara runt med andra hundar, helst hela tiden faktiskt och även de mest svårflörtade smälter för den glada orädda hundkillen på 7 månader.

Så..håll tummarna att allt går som det ska!

1 kommentar:

  1. Har kastrerat alla mina katter, och det är ju några, mamma tog in en utslängd misse som var dräktig när jag var liten, hon fick sju ungar, vet kom på den tiden hem till oss, på köksbordet, klipp klipp, gick jättebra! Mina tre tjejer idag är åxå kastrerade, aldrig några problem, tvärtom! :)

    Det kommer gå jättebra ♥ Kram ♥

    SvaraRadera