måndag 15 augusti 2011

Tålamod inte alltid bra..

Jo det får jag nog lov att säga ändå men ibland kan tålamodet leda till dumdristighet.

Gårdagens försök att laga bakdäcket på cykeln var i närheten av dumdristigt. Varför?

Jo för att ibland kan bla okunskap göra att det blir fel eller kunskapen räcker liksom inte ända fram. Så var det med däcket..jag skulle gett upp efter andra försöket!

Den morgonpigga älsklingen tog sig en titt på däcket medans jag ff sov nu på morgonen och han gjorde också ett rutinerat försök att byta lapp på slangen men inte ens älsklingen fick det tätt..joo så till vida att det var tätt vid istoppandet i däcket men efter att ha pumpat upp det så..psssst!

Börja om och då upptäckte den stora kärleken att något i fälgen gör att lappen veckas så nu är fälgen utdömd och det får lov att införskaffas en ny fälg så det kunde jag också kommit fram till om jag hade kunskap om cykeldäcksfälgar!..bortkastat arbete MEN lärorikt!

Så ..nu har jag vaknat till och duschen är nästa anhalt på den här måndagen. Förkylningen klingar av så saktelige och jag ligger ngn dag före älsklingen för han hostar ff fruktansvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar