lördag 13 augusti 2011

Vips..

Jaa..så blev lördagen kväll och fort gick det.

Flickorna kommer på tisdag och skolan börjar på torsdag..kan väl inte timas så mycket bättre!

Förkylningen håller sakteliga på att klinga av och idag kände jag doft för första ggn på en vecka. MAXIs varmrökta rosepepparlax lät sig också väl smaka så det finns hopp om bättring.

Den lilla greken var som fisken i vattnet när vi på fm åkte ut i svampskogen. Några gula kantareller och blåbärsätning..gud vad mycket blåbär det fanns..till lillgrekens förtjusning..han älskar blåbär!

Syftet med svampskogen var inte att hitta och plocka en massa svamp utan att skogssyresätta våra sega kroppar i syfte att boosta immunförsvaret..det tror jag vi lyckades med.

Hem..lax och sen kom sessorna med päron och kompis.  Jösses!! hon går några steg den lilla sessan..1 åringen. Det går ju fortfarande fortare att krypa än att spatsera på två ben men riktiga steg på egna ben bar henne stolt!..Det är så häftigt med just de första stegen de ser så malliga och förvånade ut de små barnen när de lyckas.

Skitslut var jag sen men efter en stund fick jag energi att klippa den lilla gräsmattan så nog är jag på bättringsvägen..GILLASTummen upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar