onsdag 24 augusti 2011

På ljugarbänken..

Onsdag och den gick ju fort! Har varit på en ny installationsrunda till hemkommunen..du vet den där kommunen som granskas av skolinspektionen..Uppdrag Granskning..den som har en av Sveriges sämsta socialtjänster (på min skala) och var en gång i tiden utsedd till Sveriges tråkigaste stad.

Där har jag varit. Liftade med syster dit och tog tåget hem. Däremellan installerade jag lite drivrutiner..sökte in kanaler på en tv och döpte dom. Därefter fick jag träffa kommunens..kanske Sveriges vackraste flicka.

Hon berättade med sin utpräglade berättarteknik om resan till Serbien och jag lyssnade. Vi hann med del 1 av resan sen skulle jag med tåget som var det sista och hem ville jag ju!

Vid stationen, i väntan på tåg, lyssnade jag till 3 st utpräglade kommuninnevånare som satt på en bänk utanför stationshuset och skrävlade..de pratade fiske. Jesus!!..det var som taget ur en sketch ur någon lokalrevy med tema “För när storfiskarn talar om hur stora fiskar han får” hahaha Skrattar

I en annan del av Köping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar