måndag 29 augusti 2011

IKEApremiär..

Slutet av augusti och tiden är knapp. Haha..det där var bara  delvis sant för tiden är exakt den samma men den upplevs gå fortare och fortare.

Varit på IKEA idag..har faktiskt inte varit där sedan de öppnade ute på Erikslund och det var väl sisådär ett halvår sedan kanske. Ojojoj vad stort det var och jag hade endast en avsikt med mitt besök..att köpa 49:- dubbelstänglade orkidéer.

Köpte ju förra året och de har varit fantastiska ett par av dem blommar fortfarande ett helt år senare..joo det är helt sant 2 stycken (köpte 4 i fjol) har blommat hela tiden.

Hade ju bestämt, efter ett antal misslyckade försök att sköta dessa urvackra blommor..eller parasiter som de är i verkligheten, att JAG KAN OCKSÅ så jag har kört med fredagsvattning för att inte dränka växterna och det har nog varit bra för de lever fortfarande.

Skulle kunna berätta om alla förvecklingar kopplade till dagens IKEA-besök men jag besparar dig den läsningenBlinkar. I alla fall fick man köpa 2 orkidéer/kund ..hmm jag skulle ju ha 4 hade jag planerat så *viskar nu* jag körde en “fuling” Förvånad..jag gick in 2 ggr och efter första köpet låste jag in det jag köpte i ett förvaringsskåp..smög in genom kassorna och blev en kund till!

Förvecklingarna jag besparar dig handlade delvis om en urladdad mobil så när mitt livs stora kärlek kom hem..då hade han varit ut till Erikslund för att hämta mig ( jag var redan hemma) så hade han varit in på IKEA och köpt 2 orkidéer till SÅ NU HAR VI 6 st nya otroligt vackra tvåstänglade orkidéer i vardagsrumsfönstret!!! OOOO vad jag ska njuta!!

6 kommentarer:

  1. Haha, det gläder mig stort som trogen IKEA-anställd att orkideerna lockar till olaglig "handling" :=)
    Får man berätta denna story på jobbet imorgon? Eller kommer IKEAs avdelning för sociala medier att haffa mig då???

    Slank själv in efter jobbet idag och fick med mig två tjusiga exemplar också till kalaspriset 49 pix! Stor kram från lillasyster på westcoast!

    SvaraRadera
  2. Haha..Jodå..storyn får berättas :) FASEN vad stort det var på IKEA..Jag han bara avverka delen med Gröna rummet, lampor, textil mm ..den delen var ju lika stor som hela "gamla" IKEA.

    Styter..du kan ju påtala för ngn att förvaringsboxarna är för små..jag fick riktigt KNÖ in blommorna :)

    KRAMAR från storasyster

    SvaraRadera
  3. Åh... Varför finnes detta erbjudande inte i den stora staden då måntro... :(

    SvaraRadera
  4. Joo Bunny.. annonsen finns i senaste katalogen..gäller hela vecka eller så långt lagret gäller men förra året räckte blommorna hela veckan här i Västerås!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. haha..så långt lagret räcker ska det ju naturligtvis stå ;)

    SvaraRadera
  6. Då bläddrade jag slarvigt i katalogen, har lite otur ibland när jag läser ;)

    SvaraRadera