tisdag 9 augusti 2011

Augusti i trädgården..

Småkyligt på mornarna..överblommade växter..ja, nog märks det att hösten är i annalkande.

Det är inte färdigblommat än och några av trädgårdens höjdpunkter tål att väntas på. Just nu blommar den för året nya fuchsian som jag fick skott av den snälla grannen. Det blir inte så många blommor i år men de är JÄTTESTORA och vackra och jag hoppas jag kommer lyckas med att övervintra den  fuchsian..tycker de storblommiga är mer känsliga men jag får vårda den ömt..

Chilipepparn är också kul..8 stycken frukter än så länge och de borde hinna mogna..

6 kommentarer:

  1. Ska vi byta skott med varandra *skrattar* GUD så FIN den är den rosa blomman!! Om jag får ett sånt får du taklök ;) *skratt*

    KRAM!! ♥

    SvaraRadera
  2. Haha..TAGET!!..ska övervintra den ska du få skott i vår..jag skickar!!
    Blommor och knoppar är verkligen jättestora!!

    KRAM!! ♥

    SvaraRadera
  3. Undrar dock bara hur man (jag :P ) tar skott på en taklök... Jag som inte ens visste vad det var lixom Moahahahahah!!! :P

    SvaraRadera
  4. Jag vill minnas att de sätter nya "rosetter" bredvid moderplantan..det löser vi till våren!..det är lååångt dit:)

    Nattinatti♥

    SvaraRadera
  5. Jaaaaaa, det gör de såklart ;)

    Men... :O De småisarna blommar ju inte... *ynkar pannan* Du måste ju isf ha en som blommar... Får googla det där :) ♥

    SvaraRadera