fredag 12 augusti 2011

Man ska ha is i magen..

*mycket lättad*

Har fått kontakt med en av de bästa storebrorsorna i världen. Han är i Serbien just nu och bygger på sitt hus och han har meddelat sin “mami” (det är jag det) att flickorna har det så bra och de mår bra och de håller på att boka resa hem till nästa vecka!!!

Känner mig lycklig att veta att de har det bra där nere i sommaren!

Livet rullar på..blir även lycklig när jag äter ljummen äppelkaka med honung och vaniljsås som jag gjorde nyss. Skulle kunna bli, om möjligt, lyckligare om förkylningen upphörde NUUUU!

Apropå is i magen..det är ngt man får träna på att hålla isen fryst. Min frysförmåga visade sig ge resultat idag när brevbäraren kom med ett kuvert till sonen. Vet inte om du minns men den 12 mars besökte vi, sonen och jag, advokaten som har lovat hjälpa till i processen mot kommunen vad gäller sonens felaktiga särskoleplacering.

Advokaten sa ju då i mars att han ville vänta in den process som nu delvis avslutats och han sa också att han trodde det hela skulle kunna ta två år..sådär mellan tummen och pekfingret. I brevet idag låg en mötesbokning med advokaten den 29 augusti så han har jobbat på och jag är nöjd att kylan i min mage hindrat mig från att ringa och tjata.

Vi har behövt den här tiden att “svalna av” efter vårens “skräckfilm” som handlade till stor del om myndigheters okunskap och ointresse att ta ansvar. Filmtitel “Ärthjärnorna tysta krig”

Sonen..den duktigaste i hela världen..(neej då jag favoriserar inte..de är duktiga alla tre) han har klarat svenska grund nu och snart klar med engelskan så nog har han varit felplacerad alltid.

♥LOVE and PEACE♥

5 kommentarer:

  1. Ok, så kan man utveckla is i magen eller är de få förunnade? Skönt iaf att höra Att de mår bra!!

    SvaraRadera
  2. Jo då Linda det kan man utveckla. Det krävs en massa träning men tillvaron blir bra mycket lugnare när man kan sansa sig och inte låta fatasi och känslor skena.

    Man får jobba på tilliten till andra människor..även barn.. , jobba på tilliten att andra människor kan ta hand om sig OCH ta ansvar.

    Jag har också fått jobba med vad är sant och vad är falskt..vad är sannolikt och vad är osannolikt.

    Det går att tänka innan man känner men det krävs träning!!

    Att jag går igång när det gäller flickorna beror på att oron ofta är befogad..inte alltid men ofta. Men då ska man komma ihåg att de är brottsoffer och har förövare i nära relation.

    Jaa.JÄTTESKÖNT att de har det bra!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Folk sa till mig att man får tålamod när man får barn, det gällde ju bara barnet. Gällande övrigt så har jag fortfarande inget tålamod. Jag kan inte vänta på något och har jag bestämt mig ska det hända NU.
    <3

    SvaraRadera
  4. Tålamod begåvas man inte nödvändigtvis med..det kan ju vara så men min erfarenhet är att tålamod får man skaffa sig..träna som tusan!!

    Jag brukar kalla det frustrationsträning och jag tror det går att likna vid hundars passivitetsträning.

    Jag är ingen världsmästare på att ha is i magen men jag blir bättre och bättre på det. Det handlar som sagt om att lägga ansvar på rätt ställe och inte minst acceptera att saker måste få ta tid och vänta in plus att alla har olika förmågor..precis som med barn..man kan ALDRIG forsera en utveckling!

    Om inte annat får du en utmärkt träningsperiod när Simon blir tonåring:)

    KRAM

    SvaraRadera