söndag 21 augusti 2011

Slut på en händelserik helg..

Fattar inte riktigt vart den tog vägen faktiskt!

Fredagskvällen och lördagen gick lite orons tecken. Flickorna var åter föremål för trakasserier och olaga hot från pappan. efter andra utryckningen på två dagar tog iaf polisen med sig den hotfulla pappan och de fick lite andrum i tillvaron.

Idag har åklagaren ordnat med besöksförbud och stolpskottet är släppt efter att ha suttit anhållen ett dygn..nu återstår bara att se HUR MYCKET han tänker rätta sig efter besöksförbudet.

Det tär på flickornas kraft att leva under denna press och jag har ingen tilltro till att socialtjänsten ska få tummen ur och göra ett halvt rätt..men vi får se! Poliskvinnan jag pratade med igår lovade att göra en anmälan om att flickorna far illa och inte bara skriva ett vanligt pm till soc.

Dagen idag har gått i installationens tecken. Föräldrarna har blivit med utrustning som behövde installeras och efter en god lunch och ytterligare ett föräldrabesök så tog helt enkelt helgen slut.

Ny vecka stundar med en massa spänningsmoment..ska sonen få någon av de lägenheter han anmält sig på (sista datum idag) ..ska jag hitta ett roligt jobb….resten orkar jag inte ens dra!

Hoppas Din helg varit fantastisk! Vi hörs Blinkar

5 kommentarer:

  1. Blir så ledsen när jag läser om dina flickor :(

    SvaraRadera
  2. Jag blir också ledsen..de också! Det ledsna och arga kommer efter allt ordnande..när lugnet lägger sig.

    Har nyss pratat med en av dem..hon kan inte sova..vad ska hända i morgon?

    I morgon är en ny dag..den frasen har jag sagt många gånger♥

    SvaraRadera
  3. Skickar en kram till er alla!
    <3

    SvaraRadera