fredag 2 juli 2010

Bara några timmar..

Toksommar..semesterväder??  Skööönt är det i alla fall och med ett öppet sovrumsfönster går det även att sova.

Kvällen igår var underbar..tror jag tycker att kvällarna är bäst när det är sån här sommar. Vid 22 snåret hängde jag ut tvätt på klädsträcket och då var det t o m lite kyligt i luften.

Som sagt så är det nu bara några timmar kvar till den efterlängtade semestern och den är efterlängtad. Den inleds redan på eftermiddagen med ett litet farmosuppdrag då Prinsen kommer på övernattningsbesök det blir mysigt värre. Han stannar till i morgon eftermiddag och vi ska väl hinna med både simtur i plastpoolen och premiärtur på gungan i lekparken på framsidan..det brukar jag vara först med..att införa gungandet som sysselsättning för de små i familjen. Det brukar införas någonstans där i 8-9 månadersåldern och det är kul tycker i alla fall farmodern att se reaktionerna från de små liven som sätts i "blöjgungan".

Prinsessan gillade att gunga från första stund..systerdottern behövde lite mer tid på sig men kom ganska snart på att det var kul att gunga..får se vad Prinsen tycker.

Det blir väl lite semesterstädning här på jobbet idag..plocka undan papper och slänga lappar som man inte längre behöver. Själva E-learning projektet är i fas..JAG ÄR KLAR med de delar som planerats in före semestern!!

Det blir intressant att titta på resultatet efter semestern för att se om jag är lika nöjd då som jag är nu..det vet man inte och skulle det vara så att jag inte är nöjd så finns det utrymme att redigera..då..sen i augusti!

Här i västerås pågår Västeråsfestivalen. Den började i går och avslutas i morgon men jag tror inte den får något besök av mig..jag spar mig till Power Meet nästa helg.

God fredag på Dig!

4 kommentarer:

  1. Ha en underbar semester Ewa!
    Jag jobbar i två veckor till och sedan är det dags för ledighet.
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
  2. Tack! semestern inleds med sommarsång på Tärna så det kommer bli bra!

    Ta hand om dig och du..två veckor går fort!
    Kram ewa

    SvaraRadera
  3. Nej men Ewa nu har du minsann fel...två veckor går inte fort!!!! Två veckor är 1209600 sekunder, oj oj. Det är JÄTTElänge! Härligt!

    Men Annica, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. :-)

    SvaraRadera
  4. jo men det är lätt att säga när man har sitt på det torra:)och jag tycker nog ändå att det går fort men håller såklart med..såklart..den som väntar på något gott...

    Tycker förresten att vi ska ha återträff här på Tärna!! tema:"vad gör du nu för tiden..det var alldeles för länge sen vi sågs"

    KRAM e

    SvaraRadera