tisdag 13 juli 2010

Morgonsvalka..

Det är verkligen skönt nu på morgonen! Nattluften dröjer sig kvar i förtältet om man nu kan kalla det för svalka. Tropisk natt har det varit..23 grader stod det på termometern när jag vimsade upp en sväng i natt och det är väl den svalkan som fortfarande känns på baksidan i skuggan.

Sommarvärmen kan ställa till det. Bränder så klart men sen gillar ju bakterierna värmen. De växer till sig och det går fort. Härom kvällen lyckades jag få fyra myggbett på benet som kliade såklart men från att vara vanliga myggbett har dessa ändrat färg storlek och form och behandlas nu med omslag med alsolsprit i ett försök att torka ut de vätskande, varande infekterande såren. Dessvärre tror jag inte jag lyckas hålla dessa förbaskade myggbett i schack och just nu överväger jag ringa doktorn..hmm för myggbett!! ja vi får se.

Prinsessan kommer på besök lite senare. Prinsessans mamma ska inspektera bebisen som snart ska anlända och det är spännande värre..blir det en Prins eller en Prinsessa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar