onsdag 28 juli 2010

En liten stor en..

Redan onsdag och det är ofattbart! Dagen idag har vi då..Prinsessan och jag..hälsat på den nya familjemedlemmen lill-Prinsessan och prinsessornas föräldrar på BB. Farmodern är en känslig människa och tänkte i går kväll att -"hmm jag har inte fällt en enda tår" vilket jag alltid brukar vid större känslomässiga händelser men det hade väl en förklaring i att det "gick för runt" hela gårdagen.

Hur som helst kan man säga att det tog jag igen idag..jesus vilka påslag man kan få!! utan den minsta ledtråd kopplas hela känslolivet på och då ska man stå där och grina..det går inte att förhindra utan det är som att trycka på on så är det påslag. On var när föräldrarna öppnade dörren till BB-hallen och där..där kom dom..mamman, pappan och den nya lilla bebisen som rullades ut i hallen i plastsängen. Jaa vad säger man..stort är det!

Efter en stunds snorande och grinande gick det väl att sansa sig skapligt. Prinsessan höll mig i handen och att lillasystern kommit och skulle hälsas på var nog ändå sekundärt!! Hissen däremot..åka hiss till åttonde våningen i en hiss som pratar DET VAR STORT så Prinsessan sa efter en alldeles för kort stund att "NU ska vi väl åka hem till dig farmor?"  Hon tycte då att det räckte med besök på BB till förmån för att åka den talande hissen igen! De är då för roliga barn!

Lill-Prinsessan är otroligt lik sin mamma och mycket riktigt så har hon gott om svart hår på hjässan. Prinsessan är ju "guldlock"..ljust hår med MASSOR med lockar medans då lillasyster är svarthårig..jaa riktigt mörkt är det. Riktigt bebis på nästan 4 kilo så det kommer inte behövas ätas varannan timme och det är ju skönt. Storlek 50 var liiite trångbodd så begynnelsestorleken är 56..så det är mycket bebis att hålla i!

Åter sover hon igen Prinsessan! det är nästan så jag är sugen att pilla dit en ärta under madrassen för jag ger mig tusan på att hon skulle märka det;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar