fredag 9 juli 2010

Borta bra men hemma bäst..

Jaa..så är det verkligen! Efter en avslutande kursdag på Tärna folkhögskola har älsklingen och jag anlänt hemmet..vårt kära hem med vår kära soffa och vår kära husvagn. Egentligen ska jag inte kalla det för husvagn det skulle passa bättre med förtält eftersom det är altanen jag snackar om men jag gillar det där med husvagnen..hög mysfaktor!

Hej och hå vad det har växt i trädgården. En för året ny planta håller på att gå i blom..en rosa jättevallmo och den kommer bli urvacker..ska försöka få ett bra foto på den jag tror den kommer vara helt utslagen i morgon kväll eller möjligen på söndag.

Sonen får en stor guldstjärna för den eminenta vattningen av alla morsans växter..det är många kan jag säga och familjen änglatrumpets krukor tar sin lilla tid att vattna genom men inte en enda liten vissen kvist har jag lyckats hitta..Tack Emil!

Läste mentorns kommentar längre ner om den där magkänslan som tametusan aldrig är fel..och som jag skrev tidigare så har jag nu skrivit "Ewas lag" (tydligen Virres också) att numer alltid fatta beslut efter den..magkänslan. Det kommer inte bli lätt men jag ser det som ett projekt som får utvärderas..kanske framåt årskiftet för att se hur det gått.

Även i det här fallet, som jag skrev om tidigare, hade magkänslan helt rätt men jag har också lärt mig att vissa saker behöver man stå ut med..dvs om kakan är 100% och det är 35% som smakar illa så överväger det goda om den skämda smaken i munnen inte fördärvar helheten! Men jag tror att jag till en början kommer att vara konsekvent i mina beslut för att se resultat

Jag tror vi har fått mersmak älsklingen och jag på sommarkurser på folhögskola. Under veckan har vi träffat trevliga människor som sen flera år tillbaka bokar in sig på sommarkurs på någon av landets folkhögskolor under sommaren och på så sätt får se olika delar av Sverige och skaffar sig lite kunskap på vägen.

Själv blev jag så otroligt inspirerad av de som gått skrivkursen på Tärna under veckan som gått. Några av dem läste upp sina "alster" vid gårdagens uppvisning och jäklar vad duktiga de var..vilka berättelser de hade skrivit. De flesta utifrån givna ramar.

En av "skrivarna" berättade att ramen för hennes uppgift var att ljuga så mycket som det nånsin gick och hon läste upp en fantastisk liten berättelse som handlade om hur hon fått kontakt med pappan hon aldrig haft. Mamman hade berättat att hon också hade tre halvsyskon..och att hon aldrig någonsin skulle kunna få träffa sin pappa och de tre syskonen. Efter en fängslande uppläsning stod det helt klar att det var vår kung som var pappan..så himla skojigt skrivet..vilken fantasi!

Nu blir det den egna sängen och i morgon är det lördag med sedvanlig tonfiskutdelning!

1 kommentar:

  1. Det är även "Margaretas lag", alltså det här med magkänslan. *L*

    Ha en fortsatt bra helg!
    /Margareta

    SvaraRadera