måndag 5 juli 2010

Prinsar, Prinsessor, Kalas och Semester..

Nu tycker jag att Ni Tärnadiggare ska vara riktigt avundsjuka...Det är fantastiskt här på Tärna folkhögskola som står i sommarskrud!
Älsklingen och jag kom i morse och sen har vi ägnat dagen åt mat och körsång i omvänd ordning i vacker miljö och vi har också fått den äran..(eller vad man ska säga)..att bo i ostkupan! Där har jag aldrig bott förut. Förklaringen till namnet ostkupan är att det helt enkelt inte kunde hittas på något bättre namn..den ligger i ost (öster) och är en kupa..jaa det brukar man ju kalla arbetarnas tillfälliga arbetsplatser..du vet baracken som de brukar fika i..så kanske därav namnet ostkupa..kanske kommer ett foto sen!

Har inte hunnit blogga sen sist och det beror på att jag varit fullt sysselsatt. Prinsen kom i fredags eftermiddag och jag förstår verkligen inte hur det har gått till..att jag haft tre egna småbarn..det är verkligen en gåta men den är helt sann..det har jag haft! De fick mat och rena kläder och det lästes sagor om kvällarna och kokades välling men som sagt det äår en gåta hur det har gått till för nu är jag fullt sysselsatt med en! En fantastisk sysselsättning fö men man brukar säga att "det går för runt" och det stämmer.

Efter att prinsen åkt hem i lördags eftermiddag var jag tvungen att sova i två timmar..i skuggan..för i Västerås var det ca 200 grader varmt i solen!

Söndagen ägnades åt Prinsessans födelsedagskalas..Världens bästa 4-åring stod det på kortet vi överlämnade och det stämmer verkligen..en fantastisk liten varelse som var så nöjd med sina paket och den goda tårta som majestätets mamma hade iordningställt.

Farmodern som cyklat på "sistapaketinskaffning" innan hon anlände kalaset var av det svettigare slaget när hon plingade på hos Prinsessan som öppnade dörren och då..precis i samma ögonblick smällde en av de på dörren hängda ballongerna så alla blev fruktansvärt rädda..inklusive farmodern..det lät som någon sköt ju!

Så det var söndagen och nu är snart måndagen till ända. Vi sitter ute älsklingen och jag och kvällsfikar i en nu mycket behaglig temperatur.."tröja på"-läge..på framsidan av Tärna folkhögskolas huvudbyggnad och det trådlösa nätet fungerar alldeles utmärkt även utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar