lördag 24 juli 2010

HEMMAAAA!!!..

Kaninkramning på Liseberg
TACK!! 
"Mattias", Thomas och lilla Hannah för en underbar vecka på västkusten!

Det är lyx att komma hem!

Prinsessan är väl en liten fantastisk varelse <3 hon är så glad och positiv och rolig och artig ..lilla älskling!!
Upp tidigt i morse och iväg hemåt med ca 5 timmar framför oss på tåg..det är en mycket lång lång resa för en fyraåring och jag trodde att med den tidiga uppstigningen skulle prinsessan nog somna på tåget. ICKE!!!..neej om Du visste vad som rör sig i en fyraårings huvud:)

Det är många saker som behöver tas reda på och det enda sättet att skaffa sig kunskap är att fråga och testa hur det förhåller sig med saker och ting..varför traktorer har så stora däck..varför kossorna sover i en hög (samlade bredvid varandra) ...Laxå?..bor det fiskar där? mm..mm och då är faktiskt inte 5 timmar särskilt länge!

Förutseende hade jag ju packat både dvd-spelare och datorn så majestätet skulle kunna fördriva tiden på tåget..onödig packning kan jag nu konstatera.

Vi har snackat kan man säga och jag känner mig så priviligierad att ha fått samtala med prinsessan under så lång tid..hon är så himla förnuftig. Häromkvällen när on skulle bada sa hon - "jag har tänkt så här att..." och "nu tänker jag så här"..sen förklarar hon väldigt redigt sina låtsasplaner..hon har liksom små projekt som pågår i det lilla huvudet hela tiden. Världens mest fantastiska Prinsessa!

I farmoderns huvud jobbas det också ..joo, med att försöka hitta pedagogiska svar på alla frågor jag får om det mesta.

Jag gillar fyraåringar..det har jag alltid gjort. De är så vetgiriga ..självständiga och spontana och JAG HOPPAS att prinsessan kommer att få uppmuntran att behålla spontaniteten..vetgirigheten och det positiva synsättet hon begåvats med.

Min älskade älskling väntade med fantastisk senlunch när jag anlände vårt hem. Å vad jag längtat!..-"det är nyttigt att längta! "säger mitt livs stora kärlek - älsklingen och jag håller med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar