lördag 31 juli 2010

Regn och svenska deckare..

Regnet det bara öser ner..så då får man hitta på andra saker än utomhusaktivitet. Jag är lite sur på det ihållande regnandet för jag har gått här och kollat min första..för säsongen..vita ros som stor och vacker precis skulle slå ut men nu har regnet ordnat så de vackra blombladen är genomvåta..den kommer nog inte att slå ut alls. Jag få helt enkelt vänta på de mindre efterföljande knopparna och hoppas på att vädret blir mer gynnsamt.

Älsklingen och jag har de senaste två kvällarna tittat på film..det gör vi nästan aldrig men det blev väldigt lägligt för regnfilm så vi inhandlade ett gäng dvd-filmer på MAXI häromdagen. I filmutbudet fanns två stycken svenska deckare..Irene Huss..och jag vet inte om de visats på tv men de var nya för oss. Kan rekommenderas om du gillar svenska deckare..spänningsnivån var hög och inga givna gärningsmän förens på slutet..4 pennor av 5!

Då har det blivit dags att ta tag i dagens agenda..mer tvätt att tvätta..klä om pianopallen..ev kommer lill-Prinsessan hem så det kanske ska hälsas på..ev kommer svägerska och svåger från Göteborg på genomresa och syster och svåger kommer farandes de också på genomresa från Stockholm. Jaa det också..vi ska väl äta något som ska tillagas. Förmodligen kommer denna lördag att ta slut lika fort som de andra dagarna under semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar