tisdag 6 juli 2010

vad var det jag sa..

hatar den frasen och när jahg nu gör det varför kan jag då inte fatta beslut när jag hela tiden får vägledning av min alldeles eminenta magkänsla?? ska inte gå in närmare på vad som irriterar mig men fenomenet magkänsla är återkommande och tametusan så är den alltid rätt så varför hålla på och spjärna emot..det är ju bra att en gång för alla bestämma att jag fattar beslut efter vad magkänslan sägen..fr o m nu Ewas lag!


Mmm..läste Virres blogg och jag förstår hennes frustration över att inte få svar på sina frågor. Virre är fenomenal på att hitta lösningar på egen hand men när och om det inte löser sig så måste man ju kunna fråga någon coh få svar..speciellt i den situationen som man är i om man jobbar mot deadline och har ett datum som allt ska vara klart..då behöver man..och har faktiskt rätt till också om man nu går en utbildning och har fått en uppgift..at kommunikationen elev-lärare-elev fungerar. Man lånar i regel pengar för att studera och betalar alltså för sin utbildning..det blir liiite som att köpa "köpa grisen i säcken" om man får en massa uppgifter som ska lösas men de är inte tillräckligt tydliga för att man ska kunna reda ut begreppen på egen hand och det finns heller ingen som svara på frågorna..dåligt!!

Jag tror jag skulle aktualisera mina frågeställningar till den person som är ansvarig för det hela..den personen  måste ju få veta att det iinte fungerar tillfredställande.

Ingen mygg är det på Tärna men broms har dom här..många.

1 kommentar:

  1. Lite roligt att läsa dina inledande rader. Har precis idag tagit beslutet själv att följa min magkänsla. Ewas lag är min lag :-)

    Hälsa Tärna från mig!

    SvaraRadera