onsdag 14 juli 2010

Mellandag..

oooo..vilket skönt väder!.. svalt och mulet. Precis vad jag behöver efter den senaste tidens hetta.

Innedag..och så kanske jag får lite gjort för det blir inte många knop när hettan är ett faktum.

Det blev sent i går kväll pga att jag skulle provköra min dator i det avseende att jag skulle kontrollera hur länge batteriet räckte att spela dvd med. KAKA från början kan man säga och programmet som var standardspelare för multimedia funkade inte alls..något hade kraschat i programvaran och "Windows kunde inte hitta en lösning på problemet" ..skitprogram!

Det hängde sig och låste hela datorn..ctrl+alt+delete funkade inte heller och det var tvångsomstart som gällde vilket drog massvis med energi ur batteriet så någon riktig information om hur länge Prinsessan ska kunna titta på Pippi när vi åker tåg i 4 timmar till västkusten fick jag inte.

Googlade och försökte hitta problemlösning men inget av de förslag jag fick hjälpte så det sista jag gjorde var att avinstallera programmet och då funkade det alldeles utmärk att visa dvd i Windows Media Player så gårdagens kvällsprojekt ska återupptas nu för att kolla batterikapaciteten.

Myggbetten på benet ska också kontrolleras..känns liiite bättre nu på morgonen så de kanske är på bättringsvägen och dagen idag får avgöra om det blir ett telefonsamtal till primärvården i morgon bitti..tänk vad några sketna myggbet, 4 stycken, kan ställa till det!

Njut av det svala vädret..det tänker jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar