måndag 12 juli 2010

Underbart är kort..

Det var tur att jag lyckades fånga den rosa jättevallmon på bild i går morse! Döm om min förvåning när jag under den senare delen av eftermiddagen rullade fram solsängen och tänkte lägga mig där för att beskåda underverket en stund..då var den borta!! bladen hade sonika ramlat av..snopet kan man säga men jag är ganska nöjd att ha fångat den vackra blomman på bild-

Vecka 2 på semestern inleds idag och på dagens agenda står "ring ögonmottagningen". När älsklingen och jag kom hem i fredags hade jag fått brev från just ögonmottagningen och det var en kallelse till ögonundersökning..Jättebra!! det var bara det att jag skulle varit där i fredags fm och det kunde jag ju inte veta eftersom kallelsen inte hade kommit när vi åkte till Tärna förra måndagen så..har nu ringt och bokat telefontid med den automatiska telefonrösten 13.30 för att få en ny tid och förvissa mig om att jag INTE kommer få betala för det uteblivna läkarbesöket som jag inte ens visste om.

Den andra punkten på dagordningen är "Stavgång i spåret" så jag börjar med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar