torsdag 10 mars 2011

Äntligen har klumpen i magen släppt..

Tack alla som hållit tummar och tassar på förmiddagen!

Tron på rättvisa och rättssäkerhet har fått lite fäste igen. Nu har vi ett mycket professionellt juridiskt ombud som kommer driva den stora rättvisefrågan.

Vi vet inte hur det kommer att gå eftersom det inte finns något prejudikat men det gör inget..bara vetskapen om att få sonens ärende prövat på rätt sätt skänker frid i själen.

Vi snackar process..minst 2 år men det kan dröja längre (om det nu går så långt till domstolsförhandling vill säga). Det var vi förberedda på så inte ens den långa tiden känns som ett hinder.

Förmodligen kommer det juridiska ombudet vänta in en förhandling..den första och enda i Sverige..som kommer att ske i södra Sverige någonstans. Det för att se hur rätten ev kommer resonera i ärendet.

Långbänk alltså..men det gör inget..huvudsaken är att få prövat "Har det gått rätt till?" är det så får vi veta det. "Har det gått fel till?" jaa..då blir det också ansvarsfrågan oåterkallelig.

7 kommentarer:

  1. Underbart :)

    Tiden här har ingen större vikt utan bara känslan av att det äntligen händer nått och att ni nu kan slappna av och känna att ni gjort allt ni kunnat och nu är bollen igång :)

    SvaraRadera
  2. Tack lillfisen!

    Jaa.gudomligt skönt att få lämna över till någon med konstaterandet "jag har gjort allt jag förmår och jag kommer inte längre"

    Nu vet jag att advokaten kan..vill och jobbar vidare med vårt ärende..TUSAN VAD SKÖNT DET ÄR!!

    ska fira med kaffe och semla nu :)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Tummar och tassar var det här ;) ♥

    SvaraRadera
  4. Host host....semla idag??? :-)

    SvaraRadera
  5. SEMLA every day..it has become a habit;)

    SvaraRadera
  6. Men vad roligt Jessica..varför har du varit så hemlig :))..bloggarn <3
    Nu kan jag lägga till Dig til! mina bloggarvänner!!

    Tack så mycket!
    Kram

    SvaraRadera