torsdag 24 mars 2011

Kvällsfrid..

och vår demokratiska ordning har avgjort att VI ser på hockey nu .."Vilken match?" ..jaa du ..faktiskt ingen aning ena laget har vita tröjor och det andra svarta :)

Demokratisk ordning ..hmm ja efter dagens deltagande i debatten jag hissade för på förmiddagen har det flutit en och annan kommentar under broarna. Riktigt intressant faktiskt!

Du kan läsa själv men jag tror att vissa kommentatörer hade problem med att det fanns feministiska förtecken i debatten. För mig handlade det om vanlig jäkla folkhyfs och ett moraletiskt förhållningssätt och jag förstår inte att det är så svårt att omsätta till det skrivna ordet som kommunikativt verktyg.

Själv blev jag politiskt kategoriserad till "Starkt liberal" det tar jag som en komplimang då är det någon som fattat min syn på mänskligheten!

Debatten i övrig visade på ett problem som många kvinnliga bloggare drabbas av. Fenoment att inläggen kommenteras sexistiskt ..rasistiskt eller kränkande och hotfullt. Ett fenomen som behöver belysas och diskuteras.

Vad är ok att skriva? ..jaa jag tror debatten kommer pågå ett tag till och vill du följa den så klicka HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar