tisdag 1 mars 2011

Spiken i kistan..

Jaa..så kan det gå! Nästan så jag känner mig delaktig i Försäkringskassans fall.

Bristen på förmåga att skapa en “slimmad,” funktionell och kundanpassad administration av sjukförsäkringen har gjort att det måste sågas rejält i myndigheten.

Varför blir jag inte förvånad?

neej av den anledningen att jag som vanligt funtad människa förstår att det inte kan funka att “ett gäng” människor anställda i en “luciferorganisation” har patent på sanningen hur man behandlar människor utifrån ett uppdrag som är tänkt att vara administrativt men har blivit något helt annat..det kan inte fungera i det informationsteknologiska samhälle vi lever i.

Mycket riktigt så gick det inte. Det gick fortare än vad jag vågat hoppas på men i dag berättade lokalradion att ALLA 10 lokalkontor i Västmanland ska bort!

Jag tror att det måste till något sånt här för att skapa sån oreda i en organisation att det kommer ut något bra i slutändan. Det kommer rulla många "”chefshuvuden”..såna som har tänkt färdigt.

Självklart tråkigt att arbetstillfällen försvinner men det är nog nödvändigt att satsa skattemedlen på “riktiga” jobb.

Jag ska “betta” på att Arbetsförmedlingen står näst i tur för “omorganisation”

Hörde någon högt uppsatt chef, kanske själva generaldirektören, säga i framställan till regeringen i går att det var olyckligt att Försäkringskassan inte hunnit och kommer att hinna utveckla självbetjäningstjänster och andra kundanpassade tjänster innan sparkraven träder ikraft.

Jag funderar över VARFÖR de inte hunnit??..beror det möjligen på inkompetens och oförmåga att lära av andra?

Tänk bara på den inkompetenta Hanna..webbfiguren som programmerats så jäkla dåligt och ter sig allmänt förvirrad för oss som är vana att nyttja webbaserade lösningar.

Sen har vi den inte så omtalade omvärldsbevakaren..suck! Vet inte om det är samma programmerare men för att fungera som “sniffare” dvs sökhund hos kassan så äre den ju rena farsen..får sen nu om den lyckas sniffa sig hit Ler

Sannolikheten är liten då den sniffat förbi två dagars bombning av ordet Försäkringskassan!

4 kommentarer: