tisdag 22 mars 2011

Pelargonskola..

på morgon tv ..SKÖNT att få veta att jag inte börjat för sent! Bar ju in alla sommarblommor (de som övervintrar i förrådet) i förra veckan och den glade trädgårdsdesignern berättar nu att det är helt rätt tid.

Då så ..då är det bara följa instruktionerna så kommer det bli blommor i år också! Det jag inte visste var att pelargoner ska beskäras med en vass kniv. Inte klippas av med sekatör eller sax eftersom snittytan då drar ihop sig och det gagnar inte växtens tillväxt.

Pelargoner ska vattnas lagom ..inte badas i vatten eller vattnas så de blir att stå i vatten då finns risken att rötterna möglar eller att man får rostangrepp på växten. Vattna ..låt torka och vattna igen lagom!

Väntar in ett par mail som jag behöver ha koll på sen stundar platsbanken och senare 50 års kalas.

50 årskalaset blir roligt ..kul på en tisdag och det ryktas att festen innehåller inslag av både Let´s Dance och Så ska det låta ..spännande!

3 kommentarer:

  1. SV: Ja, besöket var grymt intressant.
    När man lekt färdigt med bordet så kan man nog det tror jag. Det gäller ju bara att testa sig fram för att lära sig :)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  2. SV: Vet inte om det var PC eller Mac men dom körde med Pro tools. Dyraste skiten självklart!
    Själv använder jag Logic och Mac.

    SvaraRadera
  3. hmm..intressant Pro tools måste jag läsa mer om då..Tack!

    Vi kör samma som du..sååå roligt och oändligt!

    SvaraRadera