måndag 21 mars 2011

Ihållande huvudvärk..

sedan i fredags ..drygt som tusan! Blir bättre när jag tagit huvudvärkspiller men när de går ur kroppen kommer huvudvärken krypandes.

Sonens skolstart idag avlöpte utan problem ..lite ovan vid skolmiljö men det kommer gå galant!

Mindre galant går det med turerna runt omkring. Processansvaret har ju vårt juridiske ombud men det som har med sonens nu påbörjade studier att göra är mer som en fars…repris på reprisen som går runt runt och du skulle inte tro mig om jag berättade så jag besparar dig detta men jag kan ju säga att studieekonomin är inte klar ..än!

Alla kan inte ha det så här för då skulle det visa sig snabbt att folk skulle ge upp innan det ens börjat ..vi  skulle inte ha några vuxenstuderande i Sverige då ..så jag drar slutsatsen att det är bara vi som på något jäkla makalöst sätt ska testas  ..”hur länge står dom ut?” är nog ödets tanke!

Jaa ...så löper det på och jag har ju lessnat för länge sen men jag kan inte ge upp i min strävan att den älskade ungen ska kunna göra det här under respektabla former ..så en dag i taget. Får se vad som kommer för synpunkter i brevlådan i morgon som behöver svaras på ..idag har jag skrivit ett långt ÖVERTYDLIGT brev till CSN.

Sista avsnittet av Klass 9 A visade att det går om man vill. Ungarnas lycka över att få lyckas är omvälvande och jag blir rörd. När ska de SK pedagogerna..de trötta ..lata ..och ointresserade få upp ögonen för fenomenet nöjda ungar? Ungar där självkänslan växer med att få stöd till att lyckas ..en löneförmån som en av tvpedagogerna uttryckte det.

Hade vi sådana pedagoger i skolan skulle ohälsotalet sjunka dramatiskt och ungarna skulle äga i kunskap och självkänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar