fredag 7 januari 2011

Bland vänner..

tänkte jag tillbringa lunchen och det ska bli riktigt trevligt!

DO - diskrimineringsombudsmannen har granskat hur människor med utländska namn diskrimineras när de söker bostad. Jag blir inte förvånad eftersom jag sett fenomenet inom andra områden i samhället.

Jag tror att andra företeelser i svenska samhället skulle behöva granskas ur ett diskrimineringsperspektiv och jag tror att människor som jobbar med människor skulle vara betjänta av att varje dag ställa sig frågan "Vem är jag på jobbet för?".

Alla som arbetar i skattefinansierad verksamhet, tex kommunal sektor, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, borde varje dag fråga sig den frågan "Vem är jag på jobbet för?" för då tror jag bemötandet och handläggning av människors behov av service, stöd och hjälp skulle ske på annat sätt.

Skillnaderna mellan de fantastiskt professionella och de inskränkta korttänkta är alldeles för stor och får alldeles för stora konsekvenser för den enskilde.

I dag är det meningen att mina älskade extraungar ska komma och sova över. Vi får se om dom kommer efter lunch eller om daten skjuts upp till ett senare tillfälle.

Prinsessan..jag säger bara Prinsessan <3 ..hon ringde själv igår..slog telefonnumret och ringde sin farmor för att berätta att hon varit på "Holiday on ice" och tittat på Musse Pigg..så duktig..4 år och kan ringa själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar