måndag 24 januari 2011

Vill ha ett medborgarkontor..nu..

Fyyy tusan vad jag är less!! Less på att vara "The researcher"! Få lite information här..och lite där ..söker och söker..får ett nytt uppslag på vart MAN kan vända sig..jag vänder mig dit och får berättat en massa saker som när jag nu fått veta dem skulle ha informerats om initialt så hade, antal resor..antal redogörelser om samma sak..antal timmar arbetstid (totalt sett)..energi, spaarats till bättre ändamål som att bli frisk tex!

Åter bekräftat att samhället slööösar bort skattepengar på att inte samordna Jag vill kunna gå till ett ställe..eller ringa..eller maila..ställa frågor och få svar..HUR SVÅRT KAN DET VARA.

Jag vill också ha tjänsten som medborgarassistent..jag kan skriva ner tjänstebeskrivningen för jag vet exakt vad jag skulle göra som medborgarassistents på medborgarkontoret! Jag vet några till som kan jobba där för det lär behövas. Det går inte att anställa någon som har jobbat på AF..Soc..FK mm för de kan (eventuellt) bara den verksamheten de jobbat i och det är bara den som de kan informera om..såå de platsar inte på ett medborgarkontor!!

Trots att jag (Vi) fått fantastiskt bra information i dag och bra vägledning av en engagerad MÄNNISKA som arbetar som utbildningsmäklare..har det ju nu ..som ett brev på posten..dykt upp en fråga som INGEN kan svara på!!

Så det ärbara att ikläda sig rollen som "The researcher" och utforska diverse regelverk!! FYYY tusan vad less jag är!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar