måndag 17 januari 2011

Ekonominyheterna 18.45 i TV4..

har jag via Facebook uppmanats titta på.

Folkupproret mot utnyttjande av praktikanter
Intressant att se hur Fas 3 fenomenet kommer att hanteras av mydigheter som Arbetsförmedlingen och i förlängningen Regeringen. Inte ens ett bättre namn har de kunnat komma på för dessa gratisarbetande människor som Arbetsförmedlingen är uppdragen att ge stöd i en ett försök till rehabilitering tillbaka till arbete. Jag får säkert anledning att återkomma men det som jag behöver säga är:

Varför har Arbetsförmedlingen ingen förmåga att göra bra saker för människor?? fortfarande känner jag inte någon enda människa som fått ett jobb förmedlat av arbetsförmedlingen. De fick 12 miljarder kronor av staten att "fixa" jobb till de från Försäkringskassan utförsäkrade förra året. Resultatet ser vi nu..FAS 3!

Titta på inslaget..18.45 i 4an..det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar