fredag 14 januari 2011

Bloggarvänner..

Fredag kväll och nedräkningen har börjat till kvällens Let´s Dance.

Ska titta ordentligt ikväll för att kunna säga sen vem jag tror kommer vinna säsongens upplaga...kommer med ett statement senare :)

Bloggarvänner ja..definitionen får väl bli vänner man bloggar med eller bloggar man läser.

Jag fascineras över hur det skrivna ordet kan vara attraktivt och göra en intresserad!

Jag får väl sägas vara lite expert, inte i att skriva men att veta när och av vad det "klickar". EXPERT? joo..det var ju så jag träffade Älsklingen..genom att skriva och förmedla och läsa, upptäcka hur man med hjälp av tydliga, empatiska och humoristiska texter lär känna personen där ute i sajber.

Älsklingen brukar säga att det var sättet jag skrev på som gjorde mig intressant och det var exakt så jag kände..det klickade!

Jag har inget behov av att ha 522 vänner på Facebook, ser inget värde i det utan vänner är något nära och det går att komma nära utan att ha träffats.

Samma regler gäller för bloggarvänner som för vanliga vänner (bloggarvänner kan ju också vara vänner irl..som bloggar)..respekt..ärlighet och när man använder text som verktyg för kommunikation är nyanserna viktiga...och inte alltid så lätta!!

Har haft turen att av en ren händelse faktiskt..träffa en ny Bloggarvän..ღ Bunny ღ Skulle vilja beskriva henne som en skärpt..tydlig..trevlig och humoristisk tjej som säger vad hon tycker. Jaa..det är min beskrivning av henne grundat på det skrivna ordet för vi har ju aldrig träffats..visst är det häftigt!

Det blir ett sätt att umgås och hålla kontakt..att blogga. Jag kan sitta här i morgonrock och tofflor med rufs i håret och ändå umgås..då är vi där igen..det går att göra allt från soffan :)

3 kommentarer: