söndag 9 januari 2011

Skavanker..

Söndag kväll snart och julen försvinner bit för bit. Funderar just nu över pepparkakshuset...

Ska det rivas nu eller ska jag packa ner det i något (hur det nu ska gå till..och var ska det få plats) och spara det till nästa år?




Neej svaret är givet det ska rivas! Tror risken för "hussvamp" skulle bli överhängande om jag packade ner det som andra juldekorationer.

Skavanker ja..huset har skavanker och jag med.. Sviterna efter snöskottningen här om dagen håller i sig..drygt att ha ont i ryggen det påverkar en helt och hållet. I ett försök till muskelavslappning intogs älsklingens ordinerade smärtpiller men fy tusan för läkemedel..nu har jag visserligen sovit i två timmar men jag blir ännu mer påverkad av pillren än smärtan i ryggen så några mer små runda bruna piller blir det INTE!

2 kommentarer:

  1. Ja... Vilket fuskbygge... Bara att riva... Ingen fuktspärr och ingen ordentlig grund :P *skratt*

    Kram!

    SvaraRadera
  2. HELT sant!!..men vetskapen om hur jäkla trixigt det var att kavla dessa jättedelar gör att jag behöver skaffa argument att "knacka" söder det..men nu fick jag några till:)

    Dessutom har det ju påskägg som takpannor:)

    Kram!

    SvaraRadera