onsdag 19 januari 2011

Matupproret..

småler..Rubricerat uppror verkar ha blibit (det låter så när jag snuvpratar) ungefär som jag trodde!
Radions lokalnyheter berättar om hur upproriskt det varit här i Västerås skolor..matansvarig enhetschef intervjuades.."man verkar inte märkt någon skillnad alls" sa han!

Småler gör jag för jag tänkte ..och tycker det är bra med lite uppror.."jaja..undrar när det kommer till själva dagen för upproret..jag sätter en spänn på att de hungriga eleverna äter som vanligt!" och så verkar det ha blivit.

Starka krafter det där med maten..grundläggande behov faktiskt så det är klart att de äter.

Yngsta sonen kommenterade det hela och refererade till en kommentar han sett på Matupprorets Facebooksida .."Bortskämda ungjävlar!" hade någon skrivit där.
"Dålig skolmat är det väl inte!" sa han.

Men det kanske är så att snabbmatsmenyerna i hemmen präglar ungdomarna till att tycka att vanlig lagad mat skiljer sig så från deras erfarenheter om vad vanlig mat är så den tycks illa om!! ..en teori bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar